Känner du igen dig?

Svara ärligt på frågorna
Har du föräldrar? - Ja
Sätter de konstiga gränser - Ja
Har de tagit något som visar att det är ditt rum? - Min dörr
Har det hänt någon annan person? - Anna i Freaky Friday
Är dina föräldrar "överbeskyddande"? - Ja



Har just fått veta att jag inte får fara och se Tokio Hotel i Mars och det kraschade allt hopp till glädje. Jag har velat se dem ändå sedan jag kom ut ur sjukhuset 2005 och nu när jag har en stor chans att få se dem (För med all säkerhet ska de ut på världsturné) och då kommer föräldrarna och säger att jag inte får. Är inte jag arton då och får ta hand om mig själv? Varför ska de ändra allt de säger hela tiden?
Min mamma säger att när jag är arton så får jag göra vad jag vill, men ta konsekvenserna för mitt handlande. Medan min pappa säger att så länge som jag bor under hans tak så måste jag följa hans regler. Jag får inte pierca, tatuera eller göra något konstigt med min kropp.
Tyvärr att behöva säga det pappa, men jag är blåhårig och det kommer sitta i mitt hår tills jag har duschat minst sex gånger eller tills håret rakas av (Det vore nästan värre än blått hår, eller hur?)
Jag tänker inte ge upp, men jag antar att mina föräldrar inte heller tänker ge upp den här kampen. 

Önska mig lycka till i den här kampen. Men om jag ska fullt lita på min magkänsla så kommer jag förlora det här hur mycket jag än kämpar -.-

Hade det bättre än jag haft det


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0